Dåp i Frikirken

Frikirken og FriBU har laget en dåpsressurs til hjelp for pastorer og familier, med videoer, samtaleguider og materiell som dåpsfamilie og faddere kan bruke i etterkant.

Den finner du her

Læringsnettverk

Et læringsnettverk med hovedfokus på arbeid i menigheten rettet mot aldersgruppen 0–12 år er satt i gang høsten 2021.

skjermbilde-2021-02-08-kl-150958

Høsten 2021 sattFrikirken (Menighetsteamet) og FriBU) i gang et læringsnettverk,
der hovedfokuset vil være arbeid i menigheten rettet mot aldersgruppen 0–12 år.
Vi tror at denne alderen er den mest strategiske å fokusere på for å nå hele familien og bygge generasjonsmenighet, og ønsker å arbeide sammen med lokale menigheter for å nå unge familier og mobilisere foreldre til å være primære trosformidlere i hverdagen.

Ressurser

På FriBU sin hjemmeside vil du finne en lang rekke ressurser for arbeidet blant barn og unge i Frikirken. Nedenfor finner du direktelenker til noen av disse.

Se en Faseoversikt. Oversikt over muligheter til å utvikle barn og unges tro gjennom ulike faser.
Videoer om nettvett og faser. Hvordan henge med og forholde seg til barn og unges nettvaner, på en god måte?
Les om søndagsskolemateriellet «Sprell levende».
Se informasjon om Input Samtaleboks (samtalespill for 10–14-åringer)
Konfirmantopplegget Smak og se
Gå til Frikirkens speiderkorps
Gå til presentasjon av Akademiet, ledertrening for unge voksne

Awana

FriBU satser på Awana, et søndagsskolekonsept for barn fra 2 til 18 år.

Videoen presenterer opplegget.

Les mer på nettsiden awana.no (åpner i nytt vindu).