Misjonal bålpanne

En lørdag i måneden tenner Credo Frikirke i Trondheim opp bålpanna og tilbyr forbipasserende grillede pølser, vafler, te, kaffe og en hyggelig prat.

For drøyt to år siden var Credo Frikirke i Trondheim med i prosjektet «Misjonale menigheter». I den forbindelse etablerte menigheten et sosialt treffpunkt på fortauet ved Credohjørnet. En lørdag i måneden tenner de opp i bålpanna og tilbyr forbipasserende grillede pølser, vafler, te, kaffe og en hyggelig prat.

– Overraskende mange stanser opp og prater med oss. I løpet av en lørdag kan vi komme i prat med flere kirkefremmede på Heimdal enn vi gjør på et helt år, og noen av dem har begynt å gå regelmessig i Credo, forteller pastor Bjørn K. Jellestad. Ildsjelene i menigheten møtes lørdag formiddag til rigging, fordeling av oppgaver og bønn. Etter noen timer på Credohjørnet runder de av og rigger ned, og avslutter med evaluering og bønn. De lokale smittevernreglene har i perioder satt bålpanneprosjektet på pause.