Pastorkolleger- og podkastverter i Randesund Frikirke, Jostein Ørum og Unni Westli. (Foto: Randesund Frikirke).

Påskepodkaster

Vågsbygd og Kristiansand frikirker har gått sammen om å lage en podkast-serie, og Randesund stiller med egen påskespesial.

På Spotify kan du høre pokast-serien til Vågsbygd og Kristiansand frikirker, kalt Frikvarter.
Pastor i Vågsbygd, Stein Vegard Antonsen, samtaler i første episode med Sverre Jølstad om tro og tvil, og har i de to neste episodene besøk av Oddvar Søvik der temaene er "Hodekledet i Oviedo" og "Linkledet i Torino".

Randesund Frikirke har kalt sin podkast "Randsoner", som et ordspill utfra Randesund. "En randsone er et grenseområde, et område i utkanten av eller mellom andre områder, og vi vil at podkasten skal være en hjelp til å leve og å tro midt i de randsonene vi befinner oss i, enten det er tro og tvil, lys og mørke, glede og sorg, kirken og verden og så videre", skriver menigheten på sin Facebook-side.

I påskespesialen "HVA MÅ TIL FOR Å FÅ EN BRA PÅSKE?" snakker pastorene Unni Westli og Jostein Ørum seg gjennom påskens fortellinger og om påskeskikker og stort og smått ved påsken:
"Tror vi egentlig også på langfredags Gud? Hvorfor spiller ikke Hennes og Mauritz påskesanger som bakgrunnsmusikk i butikkene før påske? Kunne det vært oss som dømte Jesus til døden? Vi har laget tre påskespesialer i vår podcastserie, Randsoner. For alle som liker en god påskeserie, kan dette være årets påskeserie".

Randesund Frikirke sin podkast kan du lytte til på Spotify.

Har du ikke Spotify, kan du benytte denne lenken til å høre første episode.
Der forteller pastor Unni Westli om oppveksten på Strømmen, livet som dommer i retten med andre menneskers skjebne i sine hender - og om veien fram til livet som pastor i Randesund.