Påskegave til barna

Flere menigheter gir barna en oppmerksomhet til påske, i form av bøker, påskeegg eller et hyggelig brev. Fredrikstad er en av dem.

– I disse koronatider har menighetene ikke tilbud for barna i kirken. Spesielt vil det savnes i forbindelse med påskehøytiden. Det ønsker Fredrikstad Frikirke å gjøre noe med, og har derfor kjøpt ulike aktivitetsbøker fra IKO med påsketema til barn i aldersgruppen 0-2, 3-5, 6-9 og 10-13 år. Disse bøkene vil sammen med et påskeegg bli delt ut til alle barnefamilier i løpet av påskeuka, alle barn får en bok og ett påskeegg hver. Vi håper at påskegaven vil bli satt pris på både av foreldre og barn, som gjennom lesing og aktiviteter kan samles om påskens glade budskap. Ideen er gratis for andre som vil gjøre det samme!

Jens Pedersen, barne- og ungdomspastor i Fredrikstad Frikirke

🔗 Tilbake til ressursoversikten for hjemmekirke.